Monday, 28 March 2011

sedetik lebih


ASSALAMUALAIKUM n salam 1 malaysia 1 cinta


SALAM UKHWAH SEMUA. NI BELOG YANG KE BERAPA PULUH-AN SAYA TAK PASTI. YANG PASTI INI BELOG SAYA YANG TERBARU DAN HARAP KEKAL LAH :)

mungkin banyak orang tertanya-tanya apa itu cinta. cinta itu sejenis kuih yang bulat-bulat warna pink.. cinta tidak semesti kepada kekasih sahaja. cinta yang palin utama ialah cinta kepada ALLAH S.W.T.  (bukan niat berdakwah. ini fakta) . cinta kepada diri sendiri. cinta kepada ibu bapa. cinta kepada saudara seagama. cinta kepada alam sekitar. cinta kepada makanan. semua itu cinta. tetapi cinta ini telah disalah tafsir termasuklah saya sendiri. 

apabila dilamun cinta semua nya menarik. semuanya indah. seindah mentari pagi sedamai angin di subuh hari. impaknya kita belum pasti dihari hadapan kelak. bukan semuanya cinta monyet ini palsu. tetapi kebanyakkan tidak sampai kejenjang pelamin pun.tetapi tak semualah kan. ada segelintir yang mungkin jodoh mereka sampai awal. tetapi remaja seperti saya ni pun banyak kali terlibat dengan gejala cinta-cinta ini.tetapi hasilnya 0 (empty) . berakhir dengan ayat sebergini " ok lah bby kita putus.u cari la pasangan baru u. i dah ada gf baru" OMG. apa yang akan ada buat kalau anda dapat EX-BF yang macam ni. rasa macam nak pijak-pijak guna siku aja. 

tetapi setelah sekian yang tak berapa lama.muncul seorang lelaki lagi. cubalah muncul seorang perempuan tengok . say " hai you jum couple?" . mau demam saya sebulan empat belas hari. mungkin kan lelaki ini sama seperti yang lain.???? sebab namanya lelaki. sama lah kot. dapatkan dia terima kekurangan diri. dapatkah dia terima ke-hodoh-an diri ini. tak pasti. kita mulakan dengan persahabatan. dan mungkin kalau kita tak ada jodoh kita akan tetap kawan.kan kan kan?? 

--------------------------------------------------------------------------------------------

lagu ini saya tujukan untuk insan yang baru muncul dalam diri saya. enjoy it. walaupun dia tak baca belog saya. tapi saja lah :)










SEDETIK LEBIH

Setiap nafas yang dihembus

Setiap degupan jantung

Aku selalu memikirkanmu

Dalam sedar dibuai angan

Dalam tidur dan khayalan

Aku selalu memikirkanmu


Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang

Barulah terasa ku bernyawa


Kasihku…ku amat mencintai kamu

Kerana kau beri erti hidup

Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya


Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan

Ku bersyukur adanya kamu


Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia

Asal masih adanya kamu


-------------------------------------------------------------------------------------

selepas sedetik lebih. tiga empat detik lah.

photoshoot i love it :)











the end :)

i miss you hardly "dia".
hope u baca lah.
yakin lah itu kamu.
saya sayang kamu.
sangat-sangat.
walaupun kita baru kenai.
saya harap kita kenai lagi. 


 

(:Daten yang suka sangat menaiP:)

No comments:

Post a Comment

HAK MILIK KEKAL(2010-THE END) by:) DATEN YUSFARINA